Nieuw in de Ontdekhoek: de Techniekclub

Gepubliceerd op: 21 juni 2022 08:51

Is jouw kind graag bezig met de handen? Wil hij/zij graag ontdekken hoe iets werkt? Deze zomer start de Ontdekhoek met de Techniekclub.

De Techniekclub is een club voor jongens en meisjes van 7 t/m 12 jaar. De kinderen gaan creatief aan de slag met allerlei technische proefjes. Iedere week is er een ander thema. Deelname is gratis en kinderen mogen zo vaak komen als ze willen. 

Wanneer?

Elke woensdagmiddag van 29 juni t/m 24 augustus tussen 14.30 en 16.00 uur.

Wat kost de Techniekclub?

De Techniekclub wordt gesponsord door Trivium. Dankzij de sponsoring van Trivium is de toegang gratis. Een donatie geven mag wel, als bijdrage aan de materiaalkosten, maar dat is helemaal vrijwillig. In de Ontdekhoek staat een pot voor een eventuele bijdrage. 

Programma

Ontdekhoek ontdekken - Woensdag 29-06-2022 14:30-16:00 uur 

Kom onze proefjes van de Ontdekhoek ontdekken, zeepje maken dijk bouwen of wil jij je eigen chips bakken? 

Katapult bouwen - Woensdag 06-07-2022 14:30-16:00 uur 

We gaan een katapult bouwen en elkaar uitdagen wie het verst kan gooien. Ook gaan we een brug bouwen van satéstokjes en ontdekken hoeveel gewicht jouw brug kan houden. Wie gebruikt de juiste techniek? 

Ozobotjes-verhaal - Woensdag 13-07-2022 14:30-16:00 uur 

Ken jij de Ozobot al? Je maakt je eigen verhaal, en zet de Ozobot in zijn wereld. Laat je creativiteit de vrije loop en programeer erop los!  

Professioneel slopen - Woensdag 20-07-2022 14:30-16:00 uur 

Spullen uit elkaar halen (demonteren) is superleuk en ook nog eens heel leerzaam! Door apparaten uit elkaar te halen kom je erachter wat er allemaal in een apparaat zit en hoe het eigenlijk werkt. Heb je zelf een apparaat dat uit elkaar mag, neem hem mee!

Insectenhotel bouwen - Woensdag 27-07-2022 14:30-16:00 uur 

Een fijn onderkomen voor de insecten van deze wereld, daar gaan wij voor zorgen! Bouw jij mee? Heb je zelf natuurlijke materialen, neem die vooral mee!  

Knikkerbaan - Woensdag 03-08-2022 14:30-16:00 uur 

Laten we samen de grootste knikkerbaan bouwen die je ooit hebt gezien. Help jij mee? Heb jij thuis iets wat je graag in de baan wil hebben? Neem het gerust mee! 

Auto laten rijden op lucht - Woensdag 10-08-2022 14:30-16:00 uur 

Bouw je eigen zelfrijdende autootje, maak jij een sportmodel, luxe cabrio of de snelste auto die er bestaat? We eindigen met een echte race!  

Hoe werkt een 3D printer? - Woensdag 17-08-2022 14:30-16:00 uur 

Daar gaan we achter komen! We gaan samen aan de slag om één ontwerp te printen. Ben jij nieuwsgierig? Kom vooral langs!  

Dorp metselen - Woensdag 24-08-2022 14:30-16:00 uur 

We gaan aan de slag met cement en bakstenen waarmee we samen een mooi dorp maken. Doe jij mee?