Bekijk hier ons nieuwsarchief

Resultaat 61 - 70 (van 104)

• Bibliotheek niet meer geopend op zondag Bekijk details

17 oktober 2022

Goed om te weten: op de zondagmiddag is de Bibliotheek Hoogeveen niet meer geopend. Voorgaande jaren opende de Bibliotheek in de wintermaanden ook op zondagmiddag haar deuren. Vanwege bezuinigingen is dit helaas niet meer mogelijk.

• De Techniekclub: club voor creatieve kinderen Bekijk details

11 oktober 2022

Is jouw kind graag bezig met de handen? Wil hij/zij graag ontdekken hoe iets werkt? Na een geslaagde zomereditie gaat de Ontdekhoek verder met de Techniekclub.

• Bibliotheek helpt bij aanvragen subsidie isolatie Bekijk details

3 oktober 2022

Heb je een koophuis en ligt je inkomen rond het sociaal minimum? Dan kun je subsidie voor isolatie krijgen. Op de website van Gewoonzo Drenthe zie je of je in aanmerking komt voor de subsidie.

• Testpanel tipt over begrijpelijke taal Bekijk details

13 september 2022

Wist je dat er in Hoogeveen een testpanel is dat brieven, flyers en websites test op begrijpelijke taal? De mensen van het testpanel geven adviezen over wijzigingen.

• Inloopspreekuur Klik & Tik weer gestart Bekijk details

19 juli 2022

Het internet is voor iedereen. Wil je starten met internet, maar weet je niet goed hoe dat werkt? Kom dan naar het inloopspreekuur Klik & Tik in de Bibliotheek. Stap voor stap ga je het internet op en ontdek je hoe dit werkt.

• Samen lezen in de bieb! Bekijk details

12 juli 2022

Wil jij wel eens een boek uitlezen? Of wegdromen bij een mooi verhaal? Kom dan naar de Mee-leesclub.

• Weggeefkastje menstruatieproducten Bekijk details

13 juni 2022

Vanaf nu kunnen meiden en vrouwen die het nodig hebben, gratis en discreet menstruatieproducten halen bij het weggeefkastje* in de Bibliotheek Hoogeveen. Het initiatief is mede mogelijk gemaakt door Schuldhulpmaatje Hoogeveen en de Stichting Armoedefonds.

• Ken je HQ-6 al? Bekijk details

9 juni 2022

HEADQUARTER-6, afgekort HQ-6, is de creatieve e-werkplaats van Bibliotheek Hoogeveen voor jongeren vanaf de middelbare school. In HQ-6 kunnen jongeren aan de slag met graphic design, green screen technology, digital photography, video editing, podcast en virtual reality.

• Energietoeslag aanvragen? Wij helpen! Bekijk details

14 april 2022

Heb je een laag inkomen, op of net boven het sociaal minimum? Dan kun je een tegemoetkoming krijgen voor de stijgende energieprijzen.

• Digitaal spreekuur in ‘t Anker Bekijk details

13 april 2022

Bijna iedereen heeft tegenwoordig een tablet, smartphone en/of e-reader. Het gebruik hiervan roept nog heel wat vragen op. Speciaal voor die mensen organiseert Bibliotheek Hoogeveen het Digitaal Spreekuur. Bij het Digitaal spreekuur kan iedereen zonder afspraak naar binnen lopen.

Paginanavigatie