Vanaf 1 januari 2023 is betalen met contant geld in de Bibliotheek niet meer mogelijk

Vanaf 1 januari 2023 kun je in de Bibliotheek Hoogeveen alleen nog per pin betalen. Zo kunnen wij onze bezoekers en onze medewerkers meer veiligheid bieden.

Lid van de Bibliotheek?

Telaat-geld kan bij de betaalautomaat per pin betaald worden.

Als Bibliotheeklid heb je ook de mogelijkheid om een tegoed op je pas te plaatsen waarmee je bijvoorbeeld kopieën of te-laat geld kunt betalen. Je kunt zelf aangeven waarvoor het tegoed gebruikt mag worden. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer je kind zelfstandig de Bibliotheek bezoekt, maar nog niet over een eigen pinpas beschikt.

Een tegoed toevoegen

Het plaatsen van een tegoed op een bibliotheekpas kan per pin via de betaalautomaat in de Bibliotheek of vanuit huis door middel van iDEAL.

• Ga naar www.bibliotheekhoogeveen.nl en klik op ‘mijn menu'.
  • Log in met je pasnummer en wachtwoord en klik op ‘deposito's’.
  • Klik vervolgens op ‘Maak een nieuw deposito’ aan.
  • Noteer het tegoed dat je op de pas wilt zetten en bevestig dit.
  • Selecteer de bank waar je een betaalrekening hebt lopen.
  • Je wordt vervolgens verwezen naar de site van je bank waar je het tegoed definitief op de pas kunt zetten.

Geen lid van de Bibliotheek?

Wanneer je geen lid bent van de Bibliotheek, maar wel gebruik wilt maken van onze internetdiensten of wilt printen of kopiëren kun je via de betaalautomaat per pin een tegoedbon kopen.

Wanneer je de tegoedbon niet in zijn geheel gebruikt, kun je het resterende geld niet terugvragen. Wel blijft de bon geldig mits deze niet beschadigd is*. Bij beschadiging van de bon kan de Bibliotheek niet aansprakelijk worden gesteld.

* Let op: Als je meer dan 30 dagen geen gebruik maakt van je tegoedbon, vervalt het bedrag na 2 maanden.

Beëindiging lidmaatschap

Wanneer je jouw lidmaatschap beëindigt en nog een tegoed op de pas hebt staan van minimaal € 2,75 wordt dit bedrag automatisch teruggestort op je rekening.