Officiële opening vernieuwde Bibliotheek

Gepubliceerd op: 11 juli 2023 09:27

De afgelopen maand is er in de Bibliotheek Hoogeveen hard gewerkt aan een (gedeeltelijke) herinrichting. Op vrijdag 14 juli werd de Bibliotheek officieel heropend door wethouder Mark Tuit.

Na een rondleiding met uitleg over de verrichte werkzaamheden nam de wethouder symbolisch een ‘Limited Edition’ Van Gogh-bibliotheekpas in ontvangst. Deze bijzondere pas is ontworpen in het kader van het Van Goghjaar in Drenthe, waaraan de Bibliotheek ook meedoet met verschillende activiteiten. Alle nieuwe klanten van de Bibliotheek krijgen dit jaar zo’n pasje.

De herinrichting is uitgevoerd in samenwerking met OdV Interieurarchitecten. Inwoners van Hoogeveen konden meedenken over hun wensen voor de vernieuwde openbare ruimte van de Bibliotheek. Er werd eind 2022 een enquête gehouden. Ook werden er een aantal meedenkbijeenkomsten georganiseerd.