Roy de Witte aan de slag als nieuwe directeur-bestuurder

Gepubliceerd op: 30 november 2023 11:53

Roy de Witte neemt per 1 december 2023 het stokje over van Raquel García Hermida-van der Walle. Raquel was sinds augustus 2020 directeur-bestuurder van de Bibliotheek Hoogeveen, afgelopen zomer kondigde ze haar vertrek aan.

Roy vervulde eerder verschillende functies in het bedrijfsleven en heeft ruime ervaring in het openbaar bestuur als raadslid, wethouder en de laatste 4 jaar als lid van Gedeputeerde Staten Overijssel, met in zijn portefeuilles o.a. sociaal domein, cultuur en plattelandsontwikkeling.

Hij kijkt erg uit naar zijn nieuwe functie. “De Bibliotheek maakt zijn comeback. Heel terecht want het is een essentiële en onmisbare basisvoorziening voor veel inwoners. Het is de plek waar mensen zich thuis voelen, daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen!”

Raquel: “Ruim drie jaar heb ik leiding mogen geven aan het fantastische team van de Bibliotheek Hoogeveen. Een groep toegewijde professionals die zich elke dag inzetten met ziel en zaligheid voor álle Hoogeveners: jong en oud, geboren en getogen of nieuw in onze gemeenschap. Samen hebben we grote stappen gezet om de Bibliotheek klaar te stomen voor de mooie en spannende ontwikkelingen in deze sector. Ik wens Roy veel succes en werkgeluk aan het roer van onze prachtige bieb!”

Roy: "Ik heb veel waardering voor het werk van Raquel. Het is mooi om te zien hoe ze de Bibliotheek in Hoogeveen een fris en dynamisch gezicht heeft gegeven!”