Roy de Witte nieuwe directeur-bestuurder Bibliotheek Hoogeveen

Gepubliceerd op: 7 september 2023 10:24

Per 1 december wordt Roy de Witte de nieuwe directeur-bestuurder van de Bibliotheek Hoogeveen.

De heer de Witte heeft verschillende functies vervuld in het bedrijfsleven en ruime ervaring in het openbaar bestuur als raadslid, wethouder en de laatste 4 jaar als lid van Gedeputeerde Staten Overijssel, met in zijn portefeuilles o.a. sociaal domein, cultuur en plattelandsontwikkeling.

Over de benoeming zegt voorzitter van de Raad van Toezicht Loes Bon: “Hij is goed geïnformeerd over de ontwikkelingen die spelen in en rondom bibliotheken en gedreven om samen met het team te werken aan de verdere ontwikkeling van de bieb en een nog betere bijdrage te leveren aan de gemeenschap.”

Eerder dit jaar had de huidige directeur-bestuurder Raquel García-van der Walle haar vertrek aangekondigd. Mevrouw García-van der Walle wenst een korte pauze in haar werkende leven te nemen en vervolgens zich te gaan focussen op andere ambities in het publieke domein. “Raquel heeft met veel energie, toewijding en haar leiderschap de bibliotheek flink vooruit geholpen in een uitdagende en dynamische tijd en ze is een verbindende kracht geweest,” voegt Bon toe. “We zijn als Raad van Toezicht blij dat er ruime tijd is geweest voor een zorgvuldige selectieprocedure en straks een goede overdracht.”

De Witte over zijn aanstelling: "De bibliotheek maakt zijn comeback, en terecht, ze zijn uniek in hun soort en essentieel voor het mee kunnen doen in onze samenleving. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij".