Uitbreiding digitale spreekuren

Gepubliceerd op: 29 januari 2024 12:17

Wekelijks organiseren we op maandagmiddag en dinsdagavond digitale spreekuren. Vanaf 1 februari kun je ook op vrijdagmorgen terecht op het spreekuur!

Steeds meer zaken regel je tegenwoordig digitaal en dat is soms best lastig. De Bibliotheek Hoogeveen biedt hulp.

Bij het digitaal spreekuur kan iedereen zonder afspraak naar binnen lopen met vragen over het gebruik van de iPad, Android tablet, smartphone of computer. De medewerkers helpen bijvoorbeeld met:

• Digitale overheid
  • Donorregistratie
  • veilig het web op
  • Thuiskompas
  • het installeren en gebruiken van apps op een telefoon of tablet
  • het aanmelden voor online cursussen
  • omgaan met de ov-chipkaart
  • het binnenhalen en lezen van e-books/luisterboeken op een tablet, telefoon of e-reader

Openingstijden digitaal spreekuur

• maandag van 14.00 tot 16.00 uur
  • dinsdag van 18.00 tot 20.00 uur
  • vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur

Digitaal spreekuur bij ’t Anker in Hollandscheveld

Je kunt ook terecht bij dorpscentrum ’t Anker in Hollandscheveld (iedere derde donderdag van de maand, van 10.00 tot 11.00 uur). Het spreekuur in De Magneet vervalt helaas per 1 maart 2024.

Gratis!

Je kunt gratis gebruik maken van het spreekuur. Je hoeft geen bibliotheeklid te zijn!

Foto: een aantal medewerkers van het digitaal spreekuur.