Opening expositie Van Lei tot Laptop

22 maart 2024, van 13:00 tot 14:00

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Op vrijdag 22 maart openen we in de Verhalenwerf de expositie 'Van Lei tot Laptop'.

Stel je een klaslokaal voor waar krijtborden het verhaal vertellen, de geur van inkt de lucht vult, en ouderwetse lessenaars kraken. Op vrijdag 22 maart openen we de deuren naar deze bijna vergeten periode tijdens de expositie: Van Lei tot Laptop; Basisonderwijs door de jaren heen in en rond Hoogeveen.

Bekijk de highlights uit het begin van de vorige eeuw en de jaren 50, 60, 70 en 80.  Ontdek verloren herinneringen van toen je zelf nog naar school ging. Ontmoet je jongere zelf! Bekijk de oudere klassenfoto’s en herken jezelf, je vrienden en familieleden. Vergelijk het klaslokaal van vroeger met de moderne lesomgeving. Deel jouw eigen schoolverhalen en maak de tentoonstelling compleet met jouw bijdrage. Of het nu gaat om grappige anekdotes, bijzondere lessen of onvergetelijke vrienden, we willen jouw verhaal horen!

Welkom!

Je bent van harte uitgenodigd om bij de opening aanwezig te zijn!

We starten om 13.00 uur (inloop vanaf 12.30 uur).