Steun voor kinderziekenhuis

Gepubliceerd op: 25 februari 2021 16:49

De gezamenlijke Drentse bibliotheken ondersteunen de onlangs gehouden voorlees-, inzamelingsactie van het Beatrix Kinderziekenhuis door 70 exemplaren van het boek ‘Loep en de Pyroman’ van Allart Hakvoort aan te schaffen. Het boek is binnenkort voor iedereen te leen in de bibliotheek en daarmee onderdeel van een ‘offensief’ om het lezen en voorlezen onder de jeugd te promoten.

De Drentse bibliotheken geven hiermee een vervolg aan de vorige week gestarte actie met de bibliotheken in de drie noordelijke provincies om geld in te zamelen voor het Beatrix Kinderziekenhuis. Centraal in de actie, die nog loopt tot en met 31 maart 2021, staat het spannende kinderboek ‘Loep en de Pyroman’, geschreven door de Groninger Allart Hakvoort. Van de opbrengst van elk verkocht boek gaat 40 procent naar het Beatrix Kinderziekenhuis met als doel dat zieke kinderen door
voorgelezen te worden afleiding krijgen en al lezend meegenomen worden in een wereld waar geen ziekte en pijn is.

Drents leesoffensief

Lezen en voorlezen zijn niet alleen een fantastische bron van afleiding, maar ook van groot belang voor de ontwikkeling van kinderen. Uit allerlei onderzoek blijkt dat het leesniveau van kinderen in Nederland onder druk staat. De Drentse bibliotheken staan dan ook in de startblokken voor een breed, Drents leesoffensief. De actie rond ‘Loep en de Pyroman’ vormt een eerste aftrap voor dit leesoffensief. Het spannende boek is beschikbaar voor álle kinderen in Drenthe! De komende maanden krijgt het Leesoffensief steeds meer vorm. Meer informatie komt binnenkort via de bibliotheekkanalen.