Geen boetes meer voor jeugdleden!

Gepubliceerd op: 22 oktober 2023 07:00

Kinderen en jongeren t/m 18 jaar hoeven vanaf nu geen te-laat-geld meer te betalen als ze hun boeken of andere materialen te laat terugbrengen bij de Bibliotheek Hoogeveen en de andere Drentse Bibliotheken.

Door deze aanpassing wil de Bibliotheek nóg toegankelijker zijn voor de jeugdige doelgroep voor wie lezen en bezig zijn met taal juist zo belangrijk is.

Het nieuwe beleid is ingegaan op 4 oktober 2023. Bestaande boetes voor materialen die op of voor 3 oktober hadden moeten worden ingeleverd, moeten nog wel worden betaald.

De Drentse bibliotheken willen kinderen en jongeren op deze manier aanmoedigen om terug te komen naar de Bibliotheek. Zonder de financiële drempel van te-laat-geld wordt het nog leuker om er te ontspannen, studeren en vooral lekker te lezen. Door kinderen aan te moedigen om regelmatig de Bibliotheek te bezoeken, wordt levenslang leren gestimuleerd.