Ken je HQ-6 al?

Gepubliceerd op: 9 juni 2022 11:54

HEADQUARTER-6, afgekort HQ-6, is de creatieve e-werkplaats van Bibliotheek Hoogeveen voor jongeren vanaf de middelbare school. In HQ-6 kunnen jongeren aan de slag met graphic design, green screen technology, digital photography, video editing, podcast en virtual reality.

HQ-6 beschikt over een professionele Green Screen Room en een Labruimte,  met computers en uitgebreide software, voor onder andere foto- en videobewerking (bijvoorbeeld Photoshop).

Wil jij een keertje langskomen in HQ-6? Dat kan! HQ-6 is minimaal 1 dag per week open voor jongeren. Op de Instagrampagina van HQ-6 vind je alle informatie.

HQ-6 voor onderwijs

HQ-6 beschikt over een uitgebreide programmering voor het onderwijs, om jongeren kennis te laten maken met digitale techniek en media. Ben jij docent en ben je benieuwd naar onze leuke en leerzame workshops? Neem dan contact met ons op!

HQ-6 voor bedrijven

De ruimtes van HQ-6 zijn ook te huur voor bedrijven. HQ-6 bestaat uit de Labruimte en de Green Screen Room. In de Green Screen Room kunnen allerlei soorten foto’s en filmopnames gemaakt worden. In de Labruimte zijn drie Windows computers en drie iMacs te vinden, waar industriestandaard softwareprogramma’s op staan, voor editing en meer.

Contact

Voor meer informatie over HQ-6 kun je contact opnemen met de Labcoach van HQ-6, Wesley Withagen: w.withagen@bibliotheekhoogeveen.nl