Ruim 800 jongeren naar Kunstcarrousel

Gepubliceerd op: 6 juni 2023 14:35

Op maandag 12 en dinsdag 13 juni is de 23e editie van Kunstcarrousel Hoogeveen.

Ruim 800 derdejaars leerlingen van Wolfsbos en het Roelof van Echten College gaan aan de slag met kunst en cultuur. Op het programma staan workshops dans, urban sports, theater, muziek, beeldend en media. Alle activiteiten vinden plaats bij Bibliotheek Hoogeveen, CultuurKlik en Theater De Tamboer. De leerlingen sluiten gezamenlijk af met de voorstelling ‘God is a DJ’ door Sally Dansgezelschap in De Tamboer.

24 (Kunst)vakdocenten verzorgen ruim 80 workshops. Het aanbod komt tot stand in overleg met de scholen en is zeer divers: van freerunning tot spoken word en van filmacteren tot rap, animatie en light graffiti. In de tuin van De Tamboer is dit jaar een workshop street art rond Vincent van Gogh. Alle leerlingen volgen twee verschillende workshops.

Kunstcarrousel wordt georganiseerd door Bibliotheek Hoogeveen met medewerking van CultuurKlik en Theater De Tamboer. Alle workshops vinden plaats bij deze culturele instellingen. Het programma is mogelijk met een bijdrage van Gemeente Hoogeveen.