U!TdagenD Hoogeveen zoekt podiumkunstenaars!

Gepubliceerd op: 21 maart 2023 11:53

De aftrap van het culturele seizoen Hoogeveen 2023-2024 vindt plaats tijdens festival U!TdagenD op vrijdagavond 1 en zaterdag 2 september.

Beoefenaars van podiumkunsten uit de hele gemeente en omgeving kunnen zich op zaterdag tussen 11.00 en 17.00 uur laten zien en horen op podia rondom Theater De Tamboer. Dat geldt voor jong en oud. Culturele verenigingen en amateurgezelschappen kunnen zich ook presenteren met een kraam op de infomarkt.

Aanmelden voor een optreden en/of een kraam kan tot 9 mei 2023 via www.uitdagend.nl.

Het bruisende openingsfestival brengt elk jaar duizenden bezoekers op de been. Alle voorstellingen en activiteiten, van zowel professionals als amateurs, zijn gratis toegankelijk.

Lokaal en regionaal talent in beeld

U!TdagenD is dé gelegenheid voor dans- en toneelgroepen, muzikanten, bands, cabaretiers, stand-uppers, singer-songwriters, koren en andere performers om zich te presenteren aan het grote publiek. Elke (semi)amateur uit Hoogeveen en omgeving, jong en oud, kan zich aanmelden voor een podium, of je nu zingt, danst, muziek maakt of op een andere manier het publiek entertaint. Voorgaande edities van het festival bewezen dat Hoogeveen cultureel zeer actief is en heel veel te bieden heeft.

Straattheater en kinderpret

Het festivalterrein van U!TdagenD beslaat dit jaar het Tamboerplein, Hoofdstraat Noord en Theater De Tamboer. Bezoekers worden zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur getrakteerd op straattheateracts en voorproefjes van wat het komende culturele seizoen te bieden heeft. Ook voor kinderen zijn er volop voorstellingen, workshops en doe-dingen.

U!TdagenD wordt georganiseerd door Theater De Tamboer, Vereniging Vrienden van De Tamboer, Het Podium, CultuurKlik en Bibliotheek Hoogeveen. Het festival is mogelijk door een financiële bijdrage van de gemeente Hoogeveen en de Provincie Drenthe.