Bekijk hier ons nieuwsarchief

Resultaat 1 - 10 (van 113)

• Zomervakantieplezier in de Ontdekhoek Bekijk details

22 juli 2024

Deze zomervakantie opent de Ontdekhoek Hoogeveen haar deuren speciaal voor alle kinderen uit de regio die niet op vakantie kunnen. Op woensdag 31 juli en woensdag 28 augustus van 9.30 tot 12.30 uur zijn alle kinderen van harte welkom om deel te nemen aan een ochtend vol leuke en leerzame activiteiten in de Ontdekhoek.

• Bibliotheek in de zomer Bekijk details

22 juli 2024

De Bibliotheek is gesloten op:

• IJsjes voor deelnemers Vrijheidspaswedstrijd Bekijk details

15 juli 2024

Deed jij mee aan de Vrijheidspaswedstrijd? Dan ligt er tussen 22 juli en 30 augustus een ijsje voor je klaar in de bieb! Lees hieronder de spelregels en geniet van de heerlijke traktatie!

• Nieuw! Oefenplein in de Bibliotheek Bekijk details

11 juli 2024

In september start de Bibliotheek Hoogeveen met het Oefenplein. Wil je handiger worden met je tablet of telefoon? Of wil je graag oefenen met taal en rekenen in dagelijkse situaties? Dan ben je van harte welkom!

• Evy wint Vrijheidspaswedstrijd Bekijk details

9 juli 2024

De Bibliotheek Hoogeveen heeft onlangs het ontwerp van haar nieuwe bibliotheekpasje onthuld. De winnares van de Vrijheidspaswedstrijd is de 10-jarige Evy van basisschool ‘t Rastholt. Op 8 juli werden zij en haar klas verrast door directeur Roy de Witte, die niet alleen het nieuwe pasje aan Evy overhandigde, maar ook de hele klas trakteerde op iets lekkers.

• Bibliotheek niet meer open op woensdagavond Bekijk details

4 juli 2024

Vanaf 1 augustus 2024 is de Bibliotheek Hoogeveen niet meer geopend op de woensdagavond. Bezoekers die graag op deze avond toegang willen houden, kunnen zich aanmelden bij de Open Bieb.

• Boek te leen! Bekijk details

2 juli 2024

De afgelopen weken hebben leerlingen van groep 3 en 4 van basisschool De Fontein, de middenbouw van Kienderwijs en groep 3 van Rastholt enthousiast deelgenomen aan het pilotproject ‘Boek te leen!’. Tijdens dit project werden de leerlingen begeleid door hun eigen leerkrachten aan de hand van het verhaal “De dikke billenbijters” van Rindert Kromhout.

• Nu nog makkelijker inloggen bij de Bibliotheek Bekijk details

14 juni 2024

Goed nieuws! We zijn overgestapt op een nieuw inlogsysteem. Hierdoor kun je makkelijker inloggen bij de Bibliotheek!

• Maak je eigen Pride stickers VERPLAATST Bekijk details

12 juni 2024

We organiseren op 2 juli, ter afsluiting van de Pride-maand, een gezellige workshop waar je leert hoe je zelf je eigen stickers kunt ontwerpen.

• Gratis menstruatieproducten: help je mee? Bekijk details

4 juni 2024

Weet je dat er een speciaal weggeefkastje is in de Bibliotheek Hoogeveen? Daar kan iedereen die dat nodig heeft gratis menstruatieproducten krijgen. Soms hebben mensen geen geld voor maandverband of tampons. Je hoeft niet te vertellen waarvoor je komt, en iedereen mag het toilet gebruiken waar het kastje hangt.

Paginanavigatie