Bekijk hier ons nieuwsarchief

Resultaat 71 - 80 (van 102)

• Zaalverhuur in de Bibliotheek Bekijk details

22 februari 2022

Zoek je een ruimte voor een vergadering, workshop, cursus of een andere bijeenkomst? Bij de Bibliotheek zijn er verschillende ruimtes te huur. Nieuw zijn onze Greenscreen-studio en Labruimte.

• Online cursussen SeniorWeb Bekijk details

8 februari 2022

SeniorWeb houdt elke eerste donderdag van de maand een spreekuur in de Bibliotheek. Je kunt hier terecht voor al je vragen over je tablet, computer of laptop. Sinds kort biedt SeniorWeb ook online cursussen aan.

• Nieuwe podcastserie Media Ouders Bekijk details

30 januari 2022

Schermen en het internet zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en kinderen komen er van jongs af aan mee in aanraking. Als ouder is het soms lastig om een goede balans te vinden. Ook in gezinnen van bekende Nederlanders vinden we die uitdaging.

• Zelf je gezondheidszaken regelen via internet Bekijk details

27 januari 2022

Wil je zelf je gezondheidszaken regelen via internet? Leer het in de Bibliotheek. Iedere maand geven wij een workshop over digitale zorg!

• Handige Corona-apps en websites Bekijk details

6 januari 2022

Wil je een corona-bewijs voor toegang tot bijvoorbeeld een festival of voor een buitenlandse reis? Moet je een afspraak maken voor een corona-prik of corona-test? Gebruik de hulp op onze website. Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Kom langs in de Bibliotheek: wij helpen je verder. Het is gratis. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

• Schrijfactie Amnesty Hoogeveen groot succes Bekijk details

3 januari 2022

Hoewel het geplande schrijfevenement Write for Rights in de Bibliotheek van Hoogeveen vanwege de coronamaatregelen werd afgelast, werd in Hoogeveen toch een flink aantal brieven en kaarten geschreven.

• Bibliotheek blijft open Bekijk details

18 december 2021

De overheid heeft besloten dat er voor Bibliotheken géén beperking van de openingstijden geldt omdat zij zijn aangemerkt als essentiële dienstverlener. Ondanks de lockdown mogen we dus open blijven! Je bent welkom op de reguliere openingstijden.

• Prentenboeken in alle talen Bekijk details

6 december 2021

Wil je graag voorlezen in je eigen moedertaal? Op de website van Stichting VoorleesExpress vind je audio-vertalingen van mooie prentenboeken. De vertalingen zijn met veel liefde gemaakt door vrijwilligers en worden door hen aan je voorgelezen.

• HQ-6 officieel geopend Bekijk details

11 november 2021

Goed nieuws! Vanaf nu is onze spiksplinternieuwe eWerkplaats HQ-6 open. HQ-6 is een plek waar jongeren tussen 12 en 22 jaar hun digitale talenten kunnen ontwikkelen. De supermoderne werkplaats heeft een greenscreen om filmpjes te maken en te bewerken. Ook kunnen jongeren podcasts maken en aan de slag gaan met virtual Reality en grafische vormgeving.

• Cheque van € 2000,- voor de Ontdekhoek Bekijk details

25 oktober 2021

Trivium Packaging Hoogeveen heeft samen met de “duurzaamheids” afdeling van Trivium een cheque ter waarde van € 2000,- overhandigd aan de Ontdekhoek.

Paginanavigatie