Bekijk hier ons nieuwsarchief

Resultaat 81 - 90 (van 102)

• Bibliotheken zetten in op Drents Leesoffensief Bekijk details

11 oktober 2021

De Drentse bibliotheken maken zich zorgen over de taalachterstand en het gebrek aan leesvaardigheid bij veel jongeren. Met het Drents Leesoffensief willen we bereiken dat alle Drentse jongeren geletterd het middelbaar onderwijs verlaten. We werken hierbij samen met provincie, gemeentes, kinderopvang en onderwijs.

• Nieuw! Informatiepunt Digitale Overheid Bekijk details

23 september 2021

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn.

• Boekenpodcasts Bekijk details

15 september 2021

Koptelefoon in de aanslag? Want behalve een luisterboek gaat er natuurlijk niets boven een boekenpodcast. We zetten wat interessante podcasts voor je op een rij. Over lezen, luisteren, boeken en bibliotheken.

• Geen printer? Wij helpen je! Bekijk details

6 september 2021

Wil je iets printen maar heb je geen printer? Bij de Bibliotheek kun je je documenten vanaf huis door ons laten printen.

• Studio U!TdagenD gemist? Bekijk details

31 augustus 2021

In studio U!TdagenD ontving Serge Vinkenvleugel op zaterdag 28 augustus een aantal gasten aan de Verhalentafel die vertelden over de bijzondere blikfabriek. Ook werden verschillende bibliotheekmedewerkers geïnterviewd over het aanbod van de Bibliotheek, het Taalhuis en de Verhalenwerf.

• Bibliotheek ontvangt kwaliteitscertificaat Bekijk details

15 juni 2021

De Bibliotheek Hoogeveen heeft op 15 juni opnieuw een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet de organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

• Gratis e-learning over taalstimulering Bekijk details

14 juni 2021

Speciaal voor kraamverzorgenden heeft Stichting Lezen in het kader van het programma BoekStart een gratis e-learning ‘Taalstimulering door voorlezen ‘ontwikkeld.

• Bibliotheekleestafel in Tamboer Bekijk details

8 juni 2021

Vanaf nu kunnen lezers ook terecht in De Tamboer. In het theater staat een grote leestafel. De tafel is gevuld met een assortiment aan boeken en tijdschriften. Bezoekers kunnen aanschuiven om lekker te lezen. Net als in de Bibliotheek, is lezen in De Tamboer helemaal gratis. De leestafel komt voort uit de intensieve samenwerking tussen het theater en de bibliotheek.

• 96% leerlingen blij met Bibliotheek op School Bekijk details

1 juni 2021

Nederlandse kinderen zijn wereldwijde kampioen ‘boeken hekelen’. Deze zorgelijke trend wil de Bibliotheek Hoogeveen keren door lezen én leesplezier te bevorderen. En kinderen leren om beter en verstandiger om te gaan met internet, sociale media en games.

• Collectieveranderingen Bekijk details

20 mei 2021

We zijn een poos dicht geweest en misschien moet je even zoeken waar alle materialen ook alweer staan. Goed om te weten dat er enkele dingen veranderd zijn:

Paginanavigatie