Bekijk hier ons nieuwsarchief

Resultaat 91 - 100 (van 102)

• Een digitaal prentenboek, is dat nou nuttig? Bekijk details

6 april 2021

Lees de blog van educatieconsulent Liz!

• Consultatiebureaus delen Boekstartkoffertjes uit Bekijk details

18 maart 2021

Ouders ontvangen tijdelijk via consultatiebureaus de Boekstartkoffertjes van de Bibliotheek. In het gewilde oranje koffertje zitten twee gratis babyboekjes en informatie over voorlezen.

• Lees online samen in de Voorleeshoek Bekijk details

9 maart 2021

Voor kinderen van 0 tot 7 jaar (en natuurlijk hun ouders, oppas, opa's en oma's) hebben we prachtige digitale boeken.

• Steun voor kinderziekenhuis Bekijk details

25 februari 2021

De gezamenlijke Drentse bibliotheken ondersteunen de onlangs gehouden voorlees-, inzamelingsactie van het Beatrix Kinderziekenhuis door 70 exemplaren van het boek ‘Loep en de Pyroman’ van Allart Hakvoort aan te schaffen. Het boek is binnenkort voor iedereen te leen in de bibliotheek en daarmee onderdeel van een ‘offensief’ om het lezen en voorlezen onder de jeugd te promoten.

• Vrijwilligers klaar om te werken voor het Taalhuis Bekijk details

25 februari 2021

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak hebben zij ook moeite met omgaan met bijvoorbeeld een computer of mobiele telefoon. In gemeente Hoogeveen gaat het om ongeveer 15% van de volwassen inwoners. Voor twee derde zijn dit in Nederland geboren mensen die om wat voor reden dan ook op school niet goed hebben leren lezen en schrijven. Voor een derde zijn dit mensen afkomstig uit het buitenland die de Nederlandse taal onvoldoende beheersen.

• Nieuw! Podcast over kinderboeken Bekijk details

9 februari 2021

Zin om weer eens een kinderboek te (her)lezen? De Grote Vriendelijke Podcast is de allereerste podcast voor volwassenen over kinderboeken.

• Gratis online cursussen voor leden Bekijk details

1 februari 2021

Speciaal voor leden van de Bibliotheek hebben we een aanbod van interessante cursussen en trainingen samengesteld. Als lid van de Bibliotheek kun je deze online cursussen gratis volgen. De aanbieders van de curussen zijn Soofos en GoodHabitz.

• Uitleningen e-books fors gestegen Bekijk details

25 januari 2021

De coronapandemie heeft in 2020 gezorgd voor fors meer gebruik van de online Bibliotheek. In totaal werden er vorig jaar 5,6 miljoen e-books uitgeleend, tegen bijna 3,9 miljoen in 2019. Het aantal uitleningen van e-books steeg daarmee met 44 procent, terwijl in eerdere jaren de groei tussen de 10 en 15 procent lag.

• Online bibliotheek altijd open Bekijk details

4 januari 2021

Ben je lid van de bibliotheek en wil je gratis e-books en luisterboeken lenen? Maak dan gebruik van de Online Bibliotheek! Die is gelukkig altijd open. Ontdek de mooiste titels, lees en luister naar bijzondere verhalen voor jong én oud. Je vindt er meer dan 36.000 titels!

• Doe een gratis online training! Bekijk details

4 januari 2021

Wil je in deze periode werken aan je persoonlijke ontwikkeling? De online Bibliotheek stelt gratis 28 online trainingen beschikbaar voor heel Nederland.

Paginanavigatie